SOL.LICITUD DE LLICÈNCIA DE CONSTITUCIÓ I/O MODIFICACIÓ DE PROPIETAT HORITZONTAL SIMPLE O COMPLEXA
Urbanisme, Habitatge i Obres
Descripció
La constitució o modificació d'un règim de propietat horitzontal, simple o complexa, sobre un edifici o un conjunt immobiliari i qualsevol altra operació o negoci jurídic que, directa o indirectament, comporti un increment del nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
A aquests efectes, les places d'aparcament i els trasters només s'han de tenir en compte quan el planejament urbanístic o les ordenances municipals d'edificació en regulen el nombre o la dimensió.
Qui ho pot demanar
Les persones físiques o jurídiques que tinguin capacitat d'obrar.
Com es fa
Les persones físiques poden presentar la sol·licitud a l’oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olot amb cita prèvia o de manera telemàtica.
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica.
Atorgada la llicència, es trametrà al domicili de l'interessat.
Documents necessaris
- La instància de sol·licitud de la llicència de parcel·lació segons model específic de l’Ajuntament d’Olot.
- Escriptura de constitució i nomenament de representant, en el cas que el sol·licitant sigui una persona jurídica.
- Memòria justificativa de l'adequació al planejament i a la legislació aplicable del nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent proposats.
- Plànols a escala adequada en què constin el nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent, la superfície i l’ús urbanístic.
- Nota simple o certificació del Registre de la Propietat on consti la descripció de la finca o edificació.
- Proforma del document públic o privat pel qual s'incrementa el nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
Quan es pot demanar
En qualsevol moment, prèviament a la inscripció al Registre de la Propietat de la divisió horitzontal.
Legislació:
Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme.
Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tràmits previs
Llicència d’obres, o comunicació prèvia, si escau, en el cas que calgui fer obres per dividir els establiments.
RECOMANABLE: Consulta prèvia a l'Àrea d'Urbanisme - Oficina d'Informació Urbanística - sobre la viabilitat de la proposta.
Tràmits posteriors
Inscripció al Registre de la Propietat de la divisió horitzontal.
Tràmits relacionats
Si es requereixen esmenes o documentació complementària, les persones físiques poden presentar-les a l'OAC o on-line mitjançant el tràmit telemàtic específic "resposta a requeriment". El tràmit telemàtic de resposta a requeriment és obligat per els obligats a relacionar-se telemàticament amb les administracions públiques.
Import
Autoliquidació segons arbitris determinats a l'ordenança fiscal.
Termini
Termini màxim de resolució:1 mes, mitjançant decret d’alcaldia o de regidor delegat.
El còmput del termini queda suspès per l'emissió d'informes previs i per l'esmena de deficiències.
Atorgada la llicència, es trametrà a l'adreça facilitada a efectes de notificacions.
Formes de tramitació
Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració, segons l’article 14 de la Llei 39/2015 (persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i els seus representants), ho hauran de presentar obligatòriament de forma telemàtica mitjançant el tràmit específic de TRÀMITS ON-LINE (no instància genèrica) i adjuntar-hi la documentació necessària que s'especifica a l'apartat corresponent.
Iniciar el tràmit:
Les persones físiques poden fer aquest tràmit presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana amb cita prèvia.
Demaneu cita prèvia a citaprevia.olot.cat o directament des de la part superior dreta "Enllaços relacionats".