El pròxim 11 d’abril s’obre el termini de presentació de sol·licituds per als ajuts de pagament del lloguer que convoca la Generalitat de Catalunya per a persones d’entre 36 a 64 anys. Els interessats i interessades que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria poden fer arribar la documentació a través d’aquest l’enllaç. Es pot formalitzar la sol·licitud fins al pròxim 12 de maig.
Es recomana tramitar la sol·licitud de forma telemàtica. No obstant això, les persones que no disposin d’accés a internet o tinguin dificultats a l’hora de fer la tramitació en línia, poden presentar la seva petició de forma presencial a l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot.
Ajudes de fins a 200 euros al mes per habitatge
L’ajuda per al pagament del lloguer preveu concedir fins a un import anual màxim de 2.400 euros, és a dir, 200 euros mensuals com a màxim i ajustant-se en funció de la unitat familiar i el preu del lloguer, variant del 20% al 40% de l’import del lloguer.
Els requisits per poder rebre la prestació són:
- Acreditació de residència legal a Catalunya.
- Tenir entre 36 i 64 anys en la data de publicació de la convocatòria
- Disposar d’ingressos anuals de la unitat familiar iguals o superiors a 2,97 vegades l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC) (23.725,79 €).
- Ser titular del contracte de lloguer de l’habitatge o cessió d’uns d’un habitatge o d’una habitació i que constitueixi el domicili habitual i permanent del sol·licitant.
- Acreditar el pagament de la fiança al propietari o arrendador de l’immoble.
- No pagar un lloguer mensual superior als 650 euros ( en cas d’habitatge) o 350 euros (en cas d’habitació).
- Estar al corrent del pagament del lloguer en el moment de la sol·licitud.
- Complir amb les obligacions tributàries amb l’Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions amb la Seguretat Social.
- Abonar el pagament del lloguer de l’habitatge a través de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l’administrador de la finca.
Cal tenir present que, a l’hora de presentar la sol·licitud, els usuaris han de disposar i adjuntar la següent documentació:
- DNI / NIF/ NIE vigent de tota la unitat de convivència
- Certificat de convivència, en el cas de persones que resideixen fora d’Olot.
- Justificant d’Ingressos de tota la unitat de convivència a través de la declaració IRPF 2021.
- Llibre de família, si escau.
- Contracte de lloguer o de cessió o habitació i acreditació del pagament de la fiança, en el seu cas.
- Rebuts del lloguer del 2023 abonats fins a la data de la presentació de la sol·licitud d’aquest ajut.
- Sol·licitud de transferència bancària o certificat de titularitat bancària.
- Qualsevol document o certificat que acrediti la situació econòmica i familiar de la unitat familiar com per exemple convenis, certificats de discapacitat, certificat renda garantida, títol de família nombrosa o monoparental, etc.
- Sol·licitud degudament omplert i signat si la sol·licitud es presenta de forma presencial.
L’horari d’atenció de l’Oficina Local d’Habitatge d’Olot és de les 8 del matí a les 6 de la tarda de dilluns a divendres. Cal tenir en compte que per atenció presencial s’ha de demanar cita prèvia al 972 27 91 28.
Es pot trobar més informació a través del web de l’Oficina Local d’Habitatge.