Durant dos dies les sessions es compaginen amb presentacions i sessions empresarials adreçades a l’alumnat per aproximar el món laboral als joves, des de diverses perspectives i àmbits.
15 de març de 2022
Amb la voluntat d’acompanyar-los i oferir-los el màxim d’informació en moments de transicions educatives, els centres educatius d’Olot que imparteixen estudis postobligatoris juntament amb el Pacte per a la Formació Professionalitzadora i l’ocupació de la Garrotxa han programat un conjunt de sessions informatives per donar a conèixer les formacions existents a la comarca.
Les xerrades tindran lloc demà, 16 de març als diferents centres educatius. Una iniciativa que s’organitza conjuntament amb l’Àrea de Cultura i Educació i hi participen l’INS Bosc de la Coma, INS la Garrotxa, INS Montsacopa, Escola d’Art i Superior de disseny d’Olot, Escola Pia d’Olot, Escola Petit Plançó, Escola Cor de Maria d’Olot, IE Salvador Vilarrasa. En el cas de les xerrades sobre els estudis postobligatoris es portaran a terme principalment en horari de matí i es preveu que puguin participar-hi al voltant de 600 alumnes que actualment cursen 4t d’ESO als diversos centres educatius de La Garrotxa.
Aquestes sessions es compaginaran amb presentacions i sessions empresarials adreçades a l’alumnat de quart d’ESO per aproximar el món laboral als joves, des de diverses perspectives i àmbits.
En aquest sentit, avui mateix 15 de març a les 19 h a la Sala Torín, es portarà a terme la taula rodona ‘SiguesPRO! Troba el teu camí a la formació professionalitzadora!’ que comptarà representants d’empreses i joves alumnes que parlaran sobre aquesta tipologia d’estudis. L’acte es podrà seguir presencialment (amb inscripció prèvia a la pàgina web www.garrotxapro.cat) o a través del canal de Youtube de la mateixa pàgina.
D’aquesta manera, els alumnes podran conèixer de més a prop l’àmplia i variada oferta formativa postobligatòria existent a la ciutat i a la comarca, les sortides professionals, el ventall d’estudis existents així com resoldre els seus dubtes o qüestions pel que fa a l’elecció de la seva trajectòria acadèmica i professional.