28 de juliol de 2020
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat avui que el Departament de Territori i Sostenibilitat sotmetrà a informació pública i a tramitació ambiental els estudis informatiu i d’impacte ambiental de la variant d’Olot a partir del setembre vinent. Gavín, juntament amb el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, s’han reunit amb l’alcalde d’Olot, Pep Berga, i la comissió de seguiment de la variant d’Olot i han exposat les quatre alternatives de traçat analitzades per al tram est.
Gavín ha remarcat que “estem avançant i amb molt de consens” en el projecte de la variant d’Olot, en un procés que comporta certa complexitat, perquè “el que pretenem és que les grans infraestructures com aquesta tinguin el menor impacte social, territorial, ambiental o paisatgístic”. El secretari, a més, ha emmarcat aquesta actuació en el pla de reactivació econòmica que ha dissenyat el Govern “per fer front al rastre contundent de la COVID-19”. Després de la trobada amb la Comissió, els responsables del Departament de Territori i Mobilitat conjuntament amb l'alcalde s'han reunit amb la plataforma 'No és un vial, és un carrer' per informar-los de tots els detalls, calendari i avenços realitzats.
Per a completar l’eix Vic-Olot per Bracons, el Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant per a configurar les variants de les Preses – la Vall d’en Bas i d’Olot –que es divideix en dos trams: oest i est. Aquestes variants permetran millorar la mobilitat en aquest entorn i evitar el trànsit de pas pels nuclis urbans.
En el cas d’Olot, aquesta actuació permetrà millorar la mobilitat a l’entorn d’Olot, tot reduint el volum de trànsit que ha de travessar el nucli urbà a través de l’avinguda Sant Jordi venint des dels túnels de Bracons cap al nord. En aquest sentit, tal com s’ha detallat en les trobades d’aquest dimarts, els estudis corresponents que inclouen els trams oest i est estan en fase final d’elaboració. Es preveu per aquests trams una inversió de 115 i 70 MEUR, respectivament. Se sotmetran a informació pública les quatre alternatives per al tram est, tot incloent un tram comú corresponent a la part oest de la variant.
Paral·lelament, els estudis de la variant de les Preses-la Vall d’en Bas es troben en fase d’estudi d’al·legacions i tramitació ambiental després de ser sotmesa a informació pública. Per aquesta actuació, s’estima una inversió de més de 85 MEUR.
El secretari ha afirmat que un cop tancats els processos d’informació pública i tramitació ambiental la previsió és impulsar els projectes constructius a partir del segon semestre de 2021.